كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع)
امور فرهنگي وهنري قرآني تربيتي اعتقادي
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) و آدرس canonemamhssan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





راه های مصونیت از اندوه

قرآن افزون بر این راه های ، راهکارهای دیگری را نیز بیان می کند که به عنوان مصونیت سازی عمل می کنند و نمی گذارند تا اندوه و حزن به سراغ انسان آید .

در آیات قرآنی افرادی چون مخلصان ، اولیاء الله ، بهشتیان ، متقین ، مجاهدان ، محسنان، مصلحان و مومنان واقعی به عنوان کسانی یاد شده اند که گرفتار حزن و اندوه در دنیا و آخرت نمی گردند. از این جا می توان گفت که رفتار و سلوک ایشان می تواند به عنوان سلوک و عاملی برای دفع اندوه مطرح شود.

از این رو می توان از احسان ( بقره آیه ۱۱۲) اخلاص ( همان ) استقامت( فصلت آیه ۳۰) اصلاح ( اعراف آیه ۳۵) انفاق ( بقره آیه ۱۶۲۰) انقیاد ( بقره آیه ۱۱۲) ایمان (آل عمران آیه ۱۳۹) تقوا ( اعراف آیه ۳۵) اطاعت از خدا و رسول و دستورهای ایشان ( بقره آیه ۳۸ و ۲۷۷) ، توجه به قضای الهی ( حدید آیه۲۲ و ۲۳) توکل ( مجادله ۱۰) شهادت ( آل عمران آیه ۱۶۹) عبودیت ( زخرف آیه ۶۸) عمل صالح ( بقره آیه ۶۲) و ولایت الهی ( یونس آیه ۶۲ و ۶۳) به عنوان عوامل دفع و مصونیت یافتن از اندوه در دنیا و یا آخرت یاد کرد؛ زیرا برخی از این عوامل موجب رهایی انسان از اندوه در دنیا و برخی دیگر در آخرت است.

از آن چه گفته شد دانسته می شود که اندوه را می توان به دو دسته بخش کرد. اندوهی که در دنیا برخی برای مسایل زودگذر دچار آن می شوند که شامل اندوه مومن سست ایمان و غیر مومن می شود. دیگر اندوهی است که برخی در دنیا برای این که انسان هستند و صاحب درد می باشند بدان مبتلا می گردند که از این دسته می توان به اندوه انسان های کامل و اولیای خدا اشاره کرد. دسته دیگر اندوهی است که تنها کافران در آخرت گرفتار آن می شوند و مومنان از آن در امان بوده و از شر و آسیب های روحی و جسمی آن مصونیت دارند.

نویسنده:خلیل منصوری


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:راه های رهایی از اندوه, ] [ 16:59 ] [ اكبر احمدي ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

اين وبلاگ متعلق به كانون فرهنگي وهنري امام حسن مجتبي (ع) شهر سلامي است ؛ اين وبلاگ در خصوص انعكاس فعاليت هاي ( فرهنگي وهنري ؛ قرآني ؛ اعتقادي ديني مذهبي ؛ وتربيتي راه اندازي شده است
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اك
اك

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 620
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 642
بازدید ماه : 1621
بازدید کل : 162907
تعداد مطالب : 733
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

اك

اك اك اك اك